Weber i maxit łączą siły

Spółki Saint-Gobain Weber Terranova oraz maxit połączyły się i od lutego 2009 r. kontynuują działalność pod marką Weber w ramach Saint-Gobain Construction Products Polska. Fuzja jest kolejnym etapem procesu tworzenia w Polsce jednej stabilnej organizacji, skupiającej producentów materiałów budowlanych z rodziny Saint-Gobain. Pierwszymi członkami Saint-Gobain Construction Products Polska zostały firmy Isover i Rigips.

Celem integracji spółek Saint-Gobain Weber Terranova, maxit oraz Saint-Gobain Construction Products Polska jest wzmocnienie pozycji na rynku, stworzenie szerokiej, komplementarnej oferty produktowej, udoskonalenie logistyki i serwisu, a także usprawnienie bieżącej administracji i optymalizacja kosztów. Marka Weber (wraz ze wspomagającymi ją markami maxit i Deitermann) zachowa niezależność rynkową.

Obecnie Weber w Polsce to: zespół ponad 400 pracowników, 6 fabryk wytwarzających gotowe mieszanki budowlane (w Gdyni, Górze Kalwarii, Ostrowcu Świętokrzyskim, Tarnowie Podgórnym, Wrocławiu) i keramzyt (w Gniewie), terminale logistyczne wraz z centrami barwienia, szeroka oferta produktów oraz kompleksowych rozwiązań. Na rynku marka Weber jest reprezentowana przez ponad 100 handlowców, doradców technicznych, instruktorów oraz licznych przeszkolonych wykonawców i projektantów. Dostępność produktów zapewnia ogólnopolska sieć blisko 1000 punktów dystrybucji: hurtowni, punktów sprzedaży detalicznej i marketów budowlanych. Atutem nowej organizacji pozostaną stale doskonalone rozwiązania, takie jak systemy elewacyjne (w tym systemy ociepleń), samopoziomujące podkłady podłogowe i posadzki przemysłowe, systemy do układania płytek, zaprawy murarskie, keramzyt, hydroizolacje oraz materiały do napraw konstrukcji, wnoszone przez uznane na rynku marki: Weber, maxit i Deitermann. W sumie, integracja firm od 14 lat obecnych na polskim rynku zapewni dotychczasowym i potencjalnym klientom łatwiejszy dostęp do nowoczesnych, sprawdzonych technologii, kompleksowej oferty produktów, rozbudowanego pakietu szkoleń oraz sprawniejszy serwis.

„Dzięki połączeniu szybciej zrealizujemy wiele długoterminowych planów strategicznych, wytyczonych zarówno przez Weber, jak i maxit, dotyczących m.in. budowy i lokalizacji kolejnych zakładów, wzmocnienia potencjału produkcyjnego, zwiększenia udziałów rynkowych, intensyfikacji działań i usprawnienia logistyki. Przed nową organizacją otwierają się całkowicie nowe perspektywy, w skali niedostępnej dla każdej ze spółek z osobna” - powiedział Piotr Dauksza, dyrektor generalny Weber w Saint-Gobain Construction Products Polska. 

Budynek z elewacją w technologii Weber Budynek z elewacją w technologii Weber

Spółka Saint-Gobain Weber Terranova
weszła na polski rynek 14 lat temu (jako Terranova Industria Polska). Od początku specjalizowała się w produkcji materiałów elewacyjnych: systemów ociepleniowych, tynków szlachetnych, farb fasadowych, a także materiałów do układania płytek ceramicznych i produktów przeznaczonych do renowacji. Stała się jednym z wiodących producentów w branży budując trzy nowoczesne, wyposażone we własne oczyszczalnie, zakłady (w Gdyni, Tarnowie Podgórnym i Ostrowcu Świętokrzyskim) oraz trzy terminale logistyczne z centrami barwienia. Firma od lat blisko współpracowała z wykonawcami budowlanymi oraz architektami m.in. organizując liczne szkolenia.

Najważniejsze etapy w rozwoju firmy:

  • 1995 r. - rozpoczęcie działalności spółki Terranova Industria Polska należącej do Grupy Weber et Broutin,
  • 1996 r. - Grupa Weber et Broutin dołącza do koncernu Saint-Gobain,
  • 2001 r. - zgodnie z polityką ujednolicania nazw firm należących do Grupy Weber spółka zmienia nazwę na Saint-Gobain Weber Terranova Sp. z o.o.,
  • 2009 r. - luty - połączenie z maxit oraz Saint-Gobain Construction Products Polska.




Oceń artykuł
4,67 / 3 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy
Polecamy Ci również

Zobacz także